Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op via de directe chat of

stuur een e-mail naar info@nanny-at-home.nl

Veelgestelde vragen

Wie is Nanny at home?


Nanny at home is de oppasservice in Dokkum, Leeuwarden en omstreken. Onze oppasservice is allround inzetbaar; in de avond, in het weekend, en voor lastminute situaties! Wil je een oppas inhuren tijdens feesten, babyshower, verjaardagen, festivals, kinderfeestjes, bruiloften? Dat kan! Vraag naar de mogelijkheden!




Wie zijn onze oppassers?


Wij als oppasservice zoeken de liefste oppassers voor jou. Al onze oppasser zijn gescreend naar betrouwbaarheid, ervaring, beschikbaarheid. Wij nemen alleen oppassers aan die minimaal mbo-4 diploma hebben, of er mee bezig zijn.




Hoe kan ik me registreren als gezin?


Als gezin kun je contact opnemen met Nanny at home door een e-mai te sturen of door te bellen. Daarna wordt een kennismakingsgesprek ingepland, zodat wij jouw wensen en verwachtingen kunnen inventariseren. Deze kennismaking kan telefonisch, via FaceTime of natuurlijk via een persoonlijk gesprek. Na het ondertekenen van het aanmeldformulier en na de kennismaking ben je geregistreerd als gezin en kun je een oppas boeken.




Wat gebeurt er in geval van schade?


Schade die voortvloeit uit de oppasdienst is de ouder of oppasser zelf voor verzekerd. Wij van Nanny at home, adviseren dan ook om een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren af te sluiten.




Hoe kan ik me aanmelden als oppasser?


Leuk dat je oppasser bij Nanny at home wilt worden! Je kunt via de website het aanmeldformulier voor oppassers downloaden, invullen en sturen naar info@nanny-at-home.nl Lees ook alvast de gedragscode die je op de website kunt vinden. Nanny at home neemt contact op met jou.




Hoe kan ik een oppas boeken?


Stuur Nanny at home een bericht, via whatsapp, e-mail of bel. Geef de gewenste datum en tijd door. Laat ook weten voor hoeveel kinderen je oppas nodig hebt. Zodra we jou oppas hebben gevonden krijg je een bevestiging.




Mag ik buiten Nanny at home een oppas boeken?


Nee, indien een oppasser buiten het systeem om gaat oppassen, mag de oppas niet meer oppassen via Nanny at home en krijgt de oppasser een boete. Zorg er daarom altijd voor dat je een bevestiging ontvangt van je oppas-boeking.




Kan ik kinderopvangtoeslag ontvangen?


Nee helaas dit is niet mogelijk. Onder toepassing van de regeling dienstverlening aan huis moeten zowel klanten als hulpen particulier zijn. De oppas betaalt geen BTW over de oppasdienst, die valt onder de regeling dienstverlening aan huis. In dit geval betaalt de ouder ook geen BTW over de oppasdienst.




Waarom moet ik feedback schrijven over mijn oppas?


Het is belangrijk dat we een feedback ontvangen na iedere oppasdienst. Bij Nanny at home vinden we feedback erg belangrijk, zodat we ons steeds kunnen vernieuwen en verbeteren.

We vragen daarom aan de ouders om een review in te vullen. Je krijgt na de oppasdienst een mail.




Welke taken zijn voor de oppas?


Uiteraard is de oppas er in eerste instantie voor jouw kinderen. Daarbij valt ook licht huishoudelijk werk. Denk bijvoorbeeld aan; vaatwasser leeg ruimen, koken, kleine boodschappen doen. Maar ook de kinderen van school halen, naar de sportclub brengen, naar vriendjes brengen, ect.




Hoe en wanneer betaal ik de oppas? Hoe betaal ik Nanny at home?


De oppas betaal je contant aan het einde van de oppasafspraak. De bemiddelingskosten voor de selectie, service en het betrouwbare netwerk van de oppassers betaal je aan Nanny at home. Je krijgt via de e-mail een factuur.